JellyPages.com

WANIRA'S FAMILY

WANIRA'S FAMILY

Saturday, March 06, 2010

5BuLaN. . .

Selamat pagi semua. .


Semangat betul aku hari ne nak buat N3.ehe. . .


Hari ne genap 5bulan sudah aku mengandung.cepat sungguh masa berlalu.sedar tak sedar nyawa didalam rahimku sudah besar.


Pagi2 lagi baby dalam peyut ne tendang2 bangunkan aku.terasa seronok sangat kalau baby aktif.


Walaupun ini kali ke4 aku mengandung,terasa begitu bahagia sekali diberikan rezeki yang amat berharga ini.


Pola makanan aku masih belum dapat nasi diwaktu malam.tekak aku seperti menolak untuk menelan nasi.makan pun seperti terpaksa walaupun dengan lauk pauk yang sedap.kalau maggi atau indomee segera,laju pulak aku makan.huhuhu. . .my hubby pun kadang2 marah kat aku kalau aku selalu sangat makan yang segera2.nak buat macam mana kalau dah tekak masih memilih makanan.


Bab loya2 masih ada walaupun tak kerap.muntah pulak jarang sudah.aku tak dapat telan ubat ferrous fumarate lagi coz tak lama pas aku makan ubat mula ler perut aku ne macam ada bubble2 then kat mulut banyak airliur terkumpul,last2 terpaksa aku muntah.nak ku tahan taknak kasi muntah tetap tak boleh.bila dah muntah baru lega rasanya.sekarang ne aku hanya makan ubat folid acid je.nasib baik ubat free,kalau ubat beli rasa rugi.


Next check up 20/3 nanti aku akan bagitau doc yang aku tak dapat makan ubat ferrous fumarate tu.


Oh ye next week 13/3 aku akan membuat pemeriksaan ultrasound yang pertama.aku harap semua ok2 saja. . .


Perut setakat ne memang mengembang dah dan aku selalu senak2 perut.nak duduk kat lantai memang tak dapat lama2 coz terasa sakit untuk bernapas.


Panjang lebar pulak N3 aku ne ye.tak perasan aku.k lah sebagai penutup aku upload gambar peyut mak buyung. . .


Image Hosting by imagefra.me



7 comments:

  1. slamat pagi~(✿◠‿◠)wah nampak dah ah 5 bln ah~mcm basar ja..

    ReplyDelete
  2. bestnye lah perasaan "rasa gerakan baby dlm perut' tu kn?? aduihai.. saya pun dah rs cam nak pegnent lg je

    p/s: ira, jgn makan maggie selalu k.. memang sangat2 x bagus tu.. try cari bende lain ler.. like salad ke.. cam saya dulu, salad memang jadi pilihan! yg lain, x leh masuk pun.

    ReplyDelete
  3. Ladybird~au 5bln dh pautku uh.na kerasaan.bsrkh?bowh!ehe. . .


    Chugie~betul sonok sgt2 tym baby gerak2 n tendang2.ok chugie,ira try tukar maggie ke salad.ehe. . .

    ReplyDelete
  4. dah makin besar la perut mak buyung nie

    lama gak yea tak dpt terima nasi..biasanya kandungan dah 4 bulan semua dah ok

    ReplyDelete
  5. Zh ena~ehe dh besar beno. .tu ler kan lama vanget malam2 tak jamah nasi.bila ler agaknya dpt mkn nasi mcm biasa.

    ReplyDelete
  6. hmmmm
    jgn mkn megi yang oiii..nanti baby kena kunen.. sian baby kena cocok amik darah..so stop makan megi ye....

    ReplyDelete
  7. Ena~owk ena.tym ne ira dh stop mkn megi.ira try mkn nasi mlm2.

    ReplyDelete