JellyPages.com

WANIRA'S FAMILY

WANIRA'S FAMILY

Saturday, April 24, 2010

2HaRi YaNG LePaS. . .


'gambar diambil pada pukul 7:46 dengan suhu badan 39.2'c. . .'


Salam semua. . .
6:55am~(Khamis)Lepas je Reehan kesekolah,Azeeq dengan lemah longlai keluar dari bilik tidur n baring kat tilam ruang tamu. .wajah Azeeq pun nampak macam pucat je aku tengok then aku sentuh dahi Azeeq n ternyata dahinya panas sangat2.tanpa buang masa aku pun cek suhu badan Azeeq. .40.3'c. .terus aku sms laki aku supaya minta kebenaran untuk keluar coz kena bawa Azeeq pergi keklinik.sementara menunggu laki aku sampai dalam masa sejam aku pun bagi ubat panadol n lap2 badan Azeeq dengan harapan panasnya berkurang. .

7:45am~Laki aku pun sampai(tak sampai sejam laki aku sampai mbe dia pecut keta kot). .terus je bawa Azeeq pergi keklinik Mrs(klinik tentera).


8:15am~Azeeq sudah balik dari klinik n cuma dibagi ubat panadol je. .tadi diklinik laki aku bgtau suhu panasnya 39.6'c. .


12pm~Kami sekeluarga balik kerumah mak aku coz bermalam disana sampai hari sabtu(aku ada perjanjian klinik tuk check up).Reehan terpaksa escape sekolah hari sabtu.


1pm~Laki aku kebank coz hari ne payday. .


1:10pm~Kami dah sampai dirumah mak aku.then check lagi suhu badan Azeeq. .38.6'c. .terus mak aku ajak pergi keklinik muara(klinik awam) sebab mak aku risau sangat2.



'kat klinik muara.muka nampak pucatkan?'

1:35pm~Aku,laki aku&Azeeq pergi keklinik. .tak jadi ikut mak aku sebab laki aku minta lagi kebenaran untuk keluar. .sampai je kat klinik terus je mendaftar n menunggu giliran. .


2:30pm~Sebelum jumpa doktor, Azeeq kena timbang berat terlebih dahulu. .14.2kg. .then jumpa doktor.check suhu badan 37.6'c(hmm. .turun lah pulak). .
Kemudian check dada n mulut. .semua ok.doktor bagi ubat panadol,antibiotik n ubat actified.
Bila semua dah selesai kami pun balik.laki aku pergi kerja. .



'pukul 8pm. .panas azeeq naik hingga 40.2'c. .tampal cool fever kat dahi lagi dan ubat panadol'


Hari ne Alhamdullilah Azeeq sudah sembuh. .barulah aku dengar suara dia yang nyaring dengan ketawa yang ceria. .ehe!


No comments:

Post a Comment