JellyPages.com

WANIRA'S FAMILY

WANIRA'S FAMILY

Friday, August 27, 2010

♥ReSePi KeK KeJu♥

Assalammualaikum...

jom kita buat kek keju...



Bahan2nya=natural cream cheese,1/2 buku butter cup,2biji telur,2sudu besar tepung keju,4sudu makan gula icing,1sudu besar susu manis,esen vanila&pewarna kuning.


pukul butter with telur..


Masukkan natural cream cheese...


Susu manis & esen vanila...


Tepung keju & gula icing...


Bila dah siap pukul aku bahagi kepada 2adunan...1adunan aku letak pewarna kuning...1adunan biar ori kaler...sebenarnya aku saja2 buat 2layer...ehe...


Seperti kek lain macam biasa tuang 1adunan yang ori dulu sampai abis & ratakan...


Disini aku letak parutan keju...ini pun aku tambah2 coz akukan pengemar keju so aku letak parutan keju neh diatas lapisan tadi...


Then tuang 1adunan berwarna kuning diatas lapisan parutan keju tadi...pastu bakar selama 25minit dgn suhu 180...





Hasilnya...ada 2layer...cantikkan?ehe...




Sebelum tu jangan lupa tabur lagi parutan keju atas kek...

So macammana?senangkan...kalau senang apa kata anda try...sedap!!!!


3 comments:

  1. thanks 4 sharing..lama dah nk try buat kek keju..tp tak kesampaian..harapnyer pasni dpt buat..senang jer resepi nih..

    ReplyDelete
  2. Urwc shikin...mmg senang je buat kek neh...brang tepung keju neh lupa ler shikin tp tepung keju neh dalam kotak n namanya tepung keju..

    ReplyDelete