JellyPages.com

WANIRA'S FAMILY

WANIRA'S FAMILY

Tuesday, September 21, 2010

♥oVeRWeiGHT♥

Assalammualaikum. . . .

Tadi pagi kitaorang bawa baby Zukhri pergi keklinik coz ada perjanjian tuk 2bulan.
Sampai je kat sana aku terus timbang berat baby n panjang badan baby.
Dah sampai nombor 5009 kami pun masuk dalam bilik no.4. . .
Macam biasa misi pun tanya. .
Misi=brapa berat baby?
Aku=6.13kg
Misi=betul ke berat baby ne.dh buka baju semua tak semasa timbang berat baby.
Aku=baby bogel td.ehe. . .
Misi=berat baby ne dah overweight.
Aku=ye ke??
Misi=pasne mesti bagi baby minum aing masak(air putih). .susu pulak jangan bagi 4oz.kena beri 3oz saja.
Aku=ok(tapi lam hati baby kuat nenen macamana nak kurangkan susu.kalau dikurangkan mesti baby mengamuk.alahai. .)
Misi=berapa panjang baby?
Aku=59cm
Misi=ok pasne jumpa doktor.
Aku=ok!

Kemudian kami pun terus je masuk dalam bilik doktor.doktor check mata,telinga,degupan jantung baby n gerak2kan kaki baby.semua ok.
Macam misi cakap tadi berat baby overweight,doktor pun cakap benda yang sama.
Selepas jumpa doktor kami pun pergi kebilik tuk injektion baby. .nasib baik sekejap je baby nangis.
Ok nak rehat sebab kepala dah pening.macam biasa sebagai penutup entry. . .










2 comments:

  1. takpe yang. rasanya bila dia dah start aktif, terus dia turun berat tu. hehe.

    comel betul dak kecik neh. gerammm!!!

    ReplyDelete
  2. Tuler yang.nak suh diet bkn sng sbb dia msh bby.dh pndai jln nnti bdn mesti susut.takkan doc pun tak fhm2 kn.hehe. . .take care ur bby ye!

    ReplyDelete