JellyPages.com

WANIRA'S FAMILY

WANIRA'S FAMILY

Monday, October 04, 2010

♥BiSKuT HoNeYSTaR♥

Assalamualaikum. . .

Entry x ne buat seseorang yang teringin sangat nak suruh aku upload semula cara2 membuat biskut honey star tu tapi blog lama aku dah takde.so x ne aku buat entry biskut ne untuk NF. . .

Tak susah sebenarnya buat biskut ne.tutup mata pun boleh. . .hahaha

Ok bahan2 yang diperlukan

1.planta



2.madu


3.susu manis



4.honey star


5.coklat rice atau apa saja yang anda suka sebagai perhiasan.mangkuk kertas jangan lupa tau!

Untuk makluman resepi ne aku takde sukatan sebab aku main campak2 je asalkan honeystar tu melekat.

Ok jom kita mulakan operasi. .ehe. . .

1.Mula2 tuang honeystar dalam mangkuk besar. .dan ketepikan.



2.kita cairkan planta.



3.masukkan susu manis(kalau boleh kurangkan ye sebab honeystar kan dah manis)


4.last sekali tuangkan madu dan digaul rata.


5.kemudian tuangkan kedalam honeystar tadi.kacau sampai honeystar melekat antara satu sama lain.


6.ambil mangkuk kertas dan isi honeystar kedalam.nak penuh2 pun boleh. .



7.kemudian letak hiasan diatas.aku guna coklat rice sebab nampak matching ngan kaler kuning.ehe. . .


8.dah siap semua biskut. .bakar selama 5-8minit.takyah bakar lama2.kita bakar untuk melekatkan je biskut tu and nampak keperangan..


9.tadaa biskut honeystar dah siap.nampak macam sedapkan?memang sedap pun.kanak2 suka. .ibu2 pun suka.selamat mencuba.


No comments:

Post a Comment