JellyPages.com

WANIRA'S FAMILY

WANIRA'S FAMILY

Friday, December 03, 2010

☺1ST BaJu YaNG aKu BuaT☺

Salam semua..kemarin aku cuba nak buat baju tuk anak dara aku yang sorang tu.nasib baik menjadi tau.aku buat baju tu selama lebih kurang 2jam.yelah kalau dah 1st try memang agak lambat juga kan.



Baju warna pink tu sebagai contoh.so baju yang warna hitam tu lah hasilnya.cantik tak?? hihihi...



Mula2 kena potong.aku ikut sukatan baju warna pink.badan anak aku kan kecik so senang je.nak gunting kain ne pun memang lambat jugalah sebab mesti buat betul2.



Kemudian aku kasi pattern kat tepi2 kain tu.yang ne paling susah tau.tapi oleh sebab aku semangat nak buat akhirnya menjadi juga.dah siap semua so kena sambungkan semua bahagian.part tangan susah juga nak jahit.huhuhu...


DAN HASILNYA
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"



Walaupun ada cacat sedikit tapi tak ketara langsung.wakakaka..pasne nak try buat baju tidur pulak.

4 comments:

  1. wah creative la.andang ada basic ka kaIra ni? anak dh cukup bsr nanti i.Allah ada daya bole buka kadai jait ni hehe

    ReplyDelete
  2. boleh tahan hasil tangan ira yer...
    caiyokkk....

    ReplyDelete
  3. snf~ka ira belajar sendiri saja.kalau dh expert i.allah..

    ReplyDelete