JellyPages.com

WANIRA'S FAMILY

WANIRA'S FAMILY

Friday, September 23, 2011

Bantal Cubes...

Tadi petang aku terhegeh2 cari idea nak buat apa..bila aku tengok ada lebihan kain so tanpa membuang masa aku pun terfikir nak buat bantal cubes tuk Zukhri..jom kita tengok pembuatan bantal cubes hasil kerjatangan aku yang tak berapa ok..hahaha..

kain yang telah aku potong empat segi empat sebanyak 6helaian..

aku guna kapok bantal yang lembut...

langkah pertama kita cantumkan dua kain menjadi satu tapi jahit satu sisi je..

inilah hasilnya bila kain sudah dicantum 1sisi..

hasil jahitan empat sisi...

kemudian cantumkan semua sisi kecuali 1helai kain iaitu penutup akhir sekali..

yang ne aku sudah cantumkan kain yang terakhir..

bila dah siap jangan lupa masukkan kapok..aku isi penuh2 supaya padat..hihihi

okey dah siap isi..jahit terakhir aku jahit pakai tangan je...hodohnya jahitan manual aku..huhuhu

mula2 dia belek2 bantal barunya..

zukhri suka bantal baru dia...muahz!

2 comments:

  1. rajinnya buat..ena tak reti menjahit pun

    ReplyDelete
  2. Zh-ena~rajin dtg dan pergi..haha..ira mmg minat bab jahit menjahit ne..

    ReplyDelete