JellyPages.com

WANIRA'S FAMILY

WANIRA'S FAMILY

Monday, September 26, 2011

Jom Masak Tempe...

Kemarin aku masak tempe..hubby & reehan memang tak suka tempe ne..aku,azeeq & elly ja yang suka..huhuhu..rugi tau tak suka makan sebab tempe ne kan sihat..taknak bebel panjang2..jom kita masak...

bahan utama sudah semestinya tempe...



Bahan2..
tempe(potong kecil)
ubi kentang(potong secara wedges)
bawang merah & bawang putih(kisar halus)
lada kering(kisar halus)
bawang besar(potong separuh bulat)
kicap pedas(aku pakai brand ABC)
sos cili
garam
gula

Ok jom masak

kita goreng dulu tempe sampai kekuningan..

ubi kentang pun aku goreng juga..


inilah hasilnya bila sudah siap digoreng..

seperti biasa kita tumis dulu bawang yang dikisar serta lada kisar..

kemudian masukkan bawang besar..

kemudian masukkan tempe..

masukkan ubi kentang..

tuang sedikit sos cili..

jangan lupa bagi kicap pedas..bagi garam serta gula..

inilah hasil masakkan aku..hihihi..



Sunday, September 25, 2011

Friday, September 23, 2011

Bantal Cubes...

Tadi petang aku terhegeh2 cari idea nak buat apa..bila aku tengok ada lebihan kain so tanpa membuang masa aku pun terfikir nak buat bantal cubes tuk Zukhri..jom kita tengok pembuatan bantal cubes hasil kerjatangan aku yang tak berapa ok..hahaha..

kain yang telah aku potong empat segi empat sebanyak 6helaian..

aku guna kapok bantal yang lembut...

langkah pertama kita cantumkan dua kain menjadi satu tapi jahit satu sisi je..

inilah hasilnya bila kain sudah dicantum 1sisi..

hasil jahitan empat sisi...

kemudian cantumkan semua sisi kecuali 1helai kain iaitu penutup akhir sekali..

yang ne aku sudah cantumkan kain yang terakhir..

bila dah siap jangan lupa masukkan kapok..aku isi penuh2 supaya padat..hihihi

okey dah siap isi..jahit terakhir aku jahit pakai tangan je...hodohnya jahitan manual aku..huhuhu

mula2 dia belek2 bantal barunya..

zukhri suka bantal baru dia...muahz!

23hb Selamat Hari Guru..

Setiap tahun tibanya 23 September Negara Brunei Darussalam menyambut Hari Guru bagi mengenang jasa warga guru di Negara Brunei Darussalam. Tarikh ini diambil bersempena memperingati tarikh keputeraan Almarhum Sultan Hj Omar Ali Saifuddien III (28) ayahnda baginda Sultan Hj Hassanal Bolkiah (29).

Aku nak ucapkan selamat hari guru buat cikgu2 yang telah mendidik aku dari sekolah rendah hingga tamat sekolah menengah..nama2 cikgu yang telah mengajar aku terlalu ramai..takyah nak sebutlah kan..penat aku nak taip nama2 cikgu..tapi cikgu semua tetap dalam ingatanku yang telah banyak berjasa dalam hidupku..terima kasih CIKGU!


Thursday, September 22, 2011

Adik,Jangan Laju2...



Mulut tenganga besar sebab bawak laju sangat...hahahaha...takdelah...acah je...memang pantang nampak benda ne anak2 terus je naik dan minta duit syiling 50sen...paksalah aku korek2 dalam handbag...nasib baik ada...kalau takde mulut dorang akan munjung macam mulut itik...hahahaha...



Main2 Ngan Anak Meow..






Meow mainan je..kalau hidup dah tentu Zukhri pecut lari jauh2 sebab dia takut tul ngan kucing..hihihi..meow ne harga mahal sangat..BND6..kira mahallah bagi aku sebab tak lama beli dah rosak..sound pun hilang..huhuhu..lepas ne taknak beli mainan lagi..sayang duit melayang tau..


Tak Puas Hati...


sang suami sedang mengopek buah durian...kecik2 je durian yang kami beli...


penunggu setia buah durian...


Isi durian yang nipis...tak puas hati betullah...


yeay makan durian...


Oh aku memang tak puas hati dengan durian yang kami beli minggu lepas...harga 6biji BND15...isi manis tapi tak padat...cukup untuk mengisi tekak je...takpelah nanti kami nak pergi makan angin kat Limbang sarawak..kat sana 6biji RM35...



Wednesday, September 21, 2011

Dah Buka Tapi Kecik Je...

Aku cakap pasal air ye kawan2..nanti korang bangang pulak..hihihi..fuh..1hari lebih air tutup kat kawasan sini..memang menyiksakan betul bila hidup ne takde air..macam inilah rasanya orang hidup susah tanpa air..aku lebih prefer tutup karan dari tutup air..kalau takde karan and tak ada apa2 nak buat kita boleh tidur..hahaha..


Tangki air yang telah disediakan oleh JKR(jabatan kerja raya)..

Tadi pagi dah buka sikit..sempatlah juga aku tadah air dalam beberapa botol besar..dalam jug..dalam besen..dalam baldi..sempat juga aku cuci semua pakaian kami..nasib baik tak banyak baju kami anak beranak..harap2 air tak akan tutup lagi sebab kalau tutup memang aku akan stress..hahaha..


Tuesday, September 20, 2011

No Water...



Air memang dah tutup dari semalam..aku kira pagi ini air akan buka tapi setitik pun takde langsung..huh..nak buat kerja pun susah kalau takde air..nasib baik aku dah cuci semua pakaian kemarin petang..sinki je penuh ngan cawan2 yang belum dicuci..aduhai..harap2 cepatlah buka air..