JellyPages.com

WANIRA'S FAMILY

WANIRA'S FAMILY

Sunday, February 05, 2012

Nasi Ayam Penyet Ala Chef Ira

Gedik je tajuk aku tu kan?takpelah kan kitakan sebagai isteri memang hari2 jadi chef. .tak jd chef terkenal pun takpe. .hahaha. .kita masak utk family tercinta. .sedap tak sedap kau kena telan juga. .wakakaka. .

Kemarin petang aku teliur nak makan nasi ayam penyet. .so aku google cari resepi. .akhirnya dapat juga. .leceh juga rupanya buat sambal penyet ne sbb kita kena goreng,pastu tumbuk. .last kena masak lg. .huhuhu. .tp dek kerna nak mkn aku pun truskn jelah. .

inilah hasil sambal penyet aku. .rupa memang tak cantik tp rasa jgn ckplh. .kata laki aku PEDAS TP SODAPP!. .


Ayam yg aku rebus terlebih dahulu. .dh matang aku perap kejap dgn kicap manis n masin. .then aku goreng sampai agak garing.


Nasi yg sudah siap masak. .aku guna air rebusan ayam. .rasanya pun boleh tahan sedap. .ini bru 1st tym tau masak nasi mcm ne.


Dan inilah hasilnya'NASI AYAM PENYET ALA CHEF IRA'

No comments:

Post a Comment