JellyPages.com

WANIRA'S FAMILY

WANIRA'S FAMILY

Tuesday, July 24, 2012

^hari keempat^

Alhamdullilah hari ini kita telah berpuasa masuk hari yang keempat dalam bulan ramadhan...sepanjang berpuasa ne aku ok2 je...takde lemah badan tapi bersemangat buat kerja...anak2 aku Reehan & Azeeq juga berpuasa...Insyaallah masuk hari ini mereka berdua akan berpuasa penuh selama 3hari...sekarang pun mereka bangun untuk makan sahur...sengaja aku bangunkan awal pukul 3pagi sebab mereka akan kesekolah pukul 7pagi...pukul 6pagi mereka dah bangun untuk mandy,pakai baju n pakai kasut...semoga mereka akan tetap bertahan hingga akhir puasa...kat sekolahkan banyak dugaan takut kawan2 mereka tak berpuasa...dah pesan kat anak2 kalau ada kawan kasi makanan atau minuman jangan terima n cakap "aku puasa"...hihihi...kita memang kena latih anak2 berpuasa saat masih kecil supaya lama2 mereka akan terbiasa bila masuk saja bulan ramadhan...syukur mereka suka berpuasa...balik sekolah pukul 11.40pagi terus je mereka tukar baju...ambil bantal n selimut...baring depan tv n tengok rancangan yang mereka suka...kadang2 mereka tertidur sampai pukul 4petang...then bila dah bangun...main2 ngan Elly & Zukhri dalam bilik mereka...pukul 5.30petang aku suruh mereka mandy...tengok lagi rancangan yang mereka suka lepas mandy sampailah waktu hendak berbuka...walaupun mereka lapar...semasa berbuka memang sopan je takde lahap pun...berbuka selepas baca doa berbuka yang ada dalam tv...makan kurma,minum air n seterusnya makan...bila dah kenyang tengok tv lagi...macam tulah rutin harian mereka selama berpuasa ne...syukur alhamdullilah mereka bersemangat hendak berpuasa...k chow...selamat berpuasa buat umat muslim...

No comments:

Post a Comment