JellyPages.com

WANIRA'S FAMILY

WANIRA'S FAMILY

Friday, December 06, 2013

{Semua full}

Bila sampai hujung bulan..mesti semua senang hati sebab wallet tebal..hihihi..bila dah ada gaji masing2 pun sibuk shopping sana sini..termasuk kami juga..shoping barang dapur antara yang wajib mesti dibeli..bila dah beli almari kabinet memang full..








Korang pun tentu sama macam aku kan..mesti sentiasa ada stok untuk sebulan..aku hairan juga sebab setengah orang tak pandai buat stok..bila habis baru tergesa-gesa beli dikedai runcit yang berhampiran..aku beli barang dapur pun dikedai runcit tapi memang cukup untuk sebulan..selalu habis $150-180 sebulan untuk beli barang dapur..tak rugi mana pun sebab kita beli yang penting..untuk mengisi perut tiap hari..

Kalau bab barang basah seperti ayam,daging,ikan,udang n sotong kami buat stok seminggu sekali memang kena top up..telur dalam sebulan kami guna dalam 3tray..

Insyaallah kalau ada rezeki..tahun depan dapat rumah sendiri aku pun kena pandai kontrol bajet sebab bila dah berumah sendiri semua kena bayar..itu nanti2 lah aku cerita kalau dah dapat rumah ye..doa2kanlah ye..

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment